Siló biztonsági szerelvények

SILÓ TÚLTÖLTÉSGÁTLÓ RENDSZER

Silók poranyagokkal történő pneumatikus töltése során gyakran előfordul a silók túltöltése. Ez a siló ill. a szűrőrendszer sérülését eredményezi, valamint jelentős javítási költségeket és környezetszennyezést idéz elő, az üzemeltetést végző személyzet esetleges megsérülését nem is említve.

 

A STANELLE Silótúltöltésgátló Rendszere hatásos védelmet ajánl ezzel a veszéllyel szemben.

Ennek a biztonsági rendszernek a kialakítása során megkülönböztetett figyelem lett fordítva arra, hogy a töltőcső lezárható legyen. Továbbá, a rendszer tartalmazzon egy teljesen automatikus szűrőtisztító egységet, valamint egy holttöltés határolást. Ez a berendezés egy porszűrővel és a megfelelően kiválasztott szűrőanyaggal együtt biztosítani fogja a minimális porkibocsátást, így garantálva az érvényben levő megengedett légszennyezési értékekre vonatkozó Állami Szabványok előírásainak a betartását.

A reteszelőkar lakattal történő lezárásával a tömlőcsatlakozó zárható. A különböző ömlesztett anyagokat tároló silókhoz tartozó kulcsok nem cserélhetők össze, így kizárható, hogy az adott silóba nem a megfelelő anyag kerül. A tartálykocsi tömlőjének a töltőcsőhöz történő csatlakoztatásakor ill. arról történő lekapcsolásakor a reteszelőkar elmozdulása egy végálláskapcsolót hoz működésbe, mely automatikusan elindítja a szűrőtisztítást. A siló tetejére egy különállóan működô szintjelző van felszerelve, amely a töltendő anyagok karakterisztikáinak megfelelően hitelesíthető. Továbbá, a töltési szint is meghatározható egyedileg a szintérzékelő hosszának változtatásával, mely a silóátmérő és a töltési szint függvénye. Amint a töltési szint eléri az érzékelőt, egy piros színű jelzőlámpa kigyulladása ill. ezzel egyidejű hangjelzés figyelmeztet arra, hogy a töltőcsőre szerelt szorítószelep 30-60 másodpercen belül elzár. Ekkor a töltési folyamat leállítható és a töltőcső kiűríthető. Ha a töltés nem fejeződik be a fent említett, előre beállított időn belül, akkor a szorítószelep a töltőcsövet elzárja és a töltési folyamat megszakad. A töltőcső kiűrítése végett a szorítószelep a kulcsos kapcsolóval mechanikusan kinyitható. Ennek elfordításakor a szűrőtisztítás elindul, míg a szelep zárva marad. Csak a kb. 30 másodpercig tartó tisztítási folyamat befejezését követően lesz a szorítószelep ismét nyitva és űríthető ki a töltőcső egy most már kisebb szűrőellenállásnál.

A töltőcső teljes kiűrítésekor gyakran előfordul, hogy a tartálykocsi kiűrülését követően a tömlő lezárása nem történik meg időben, ami a nyomás silón belüli hirtelen megnövekedését okozza (holttöltés). Ha a nyomás az előre beállított érték fölé emelkedik, akkor a siló tetején levő biztonsági szelep kinyílik a siló sérülésének megakadályozása végett. Ezzel egyidejüleg a por a biztonsági szelepen keresztül kijut, szennyezve a környezetet. Ez szabályszerű töltési folyamat közben is megtörténhet, ha a töltési nyomás értéke túl magas vagy ha a szűrő annyira szennyezett, hogy nem tud rajta elegendő mennyiségű levegő átáramlani. Ennek kiküszöbölésére a silótetőbe egy nyomáskapcsoló kerül beépítésre. Mihelyt az előre beállított nyomásérték elérésre kerül, a nyomáskapcsoló jelzése következtében a töltőcsőhöz szerelt szelep egy rövid idôre lezár és elidul a szűrőtisztítás.

A tisztítási folyamat végeztével a szorítószelep automatikusan nyit és a töltőcső kiűrítése ill. a szabályszerű töltési folyamat folytatható a maximális töltési szint eléréséig. A maximum elérésekor a szintérzékelő jelzése következtében a töltőcsőre szerelt szelep zár és mindaddig zárva marad, amíg az érzékelőt anyag fedi.

Overfill

A STANELLE Túltöltésvédelem Modul Rendszere

___________________________________________________

Modul I – Alapmodul

Műszaki leírás

Vezérlőszekrény a következő egységekkel:

Elektromos vezérlőegység

“zöld” jelzőlámpa – “üzemelő rendszer”

“piros” jelzőlámpa – “tele siló”

kulcsos kapcsoló

90 dB (A) erősségű hangjelzés

1 Szorítószelep tömlőcsatlakozóval és 3/2-utas mágnesszeleppel (230 V 50 Hz),

1 Szintérzékelő 1 m hosszú érzékelőkábellel, cementhez ill. hasonló anyagokhoz

1 R 1½”-os csatlakozóhüvely

Hálózati feszültség: 230/400 V – 50 Hz

Külső vezetékezés és szerelés nélkül.

 

Rendelhető tartozék (1):

1 További külső jelzőlámpa “zöld” és “piros” színű, külső sziréna ill. rögzítőbilincs a töltőcsőre történő felszereléshez

 

Rendelhető tartozék (2):

1 Rögzítőbilincs a vezérlőszekrény töltőcsőre történő felszereléséhez

 

Működés

A zöld színű jelzőlámpa kigyulladása jelzi, hogy a rendszer üzemkész. A töltési folyamat indítható. Ha az előre beállított töltési szint elérésre kerül, akkor a szintérzékelő jelez:

kigyullad a piros színű jelzőlámpa és ezzel egyidejűleg megszólal a sziréna kb. 10 másodpercre. Az ezt követő 30-60 másodperc elteltével a szorítószelep automatikusan lezár és zárva marad mindaddig, amíg a szintjelzőt anyag fedi.

 

Vésznyitás:

A töltőcső kiűrítése végett a szorítószelep a kulcsos kapcsoló kézzel történő elfordításával (1 állás) nyitható, annak ellenére, hogy a szintjelzőt anyag fedi. Habár a piros színű jelzőlámpa továbbra is világít jelezve, hogy “tele siló”, a töltőcső kiűríthető.

 

Figyelmeztetés:

Ezt az eljárást, ha van rá mód, kizárólag a töltőcső kiűrítésére használjuk!

Ennek segítségével a töltés nem folytatható! Ez különös veszélyt jelent a siló túltöltésére és ezzel egyidejű megrongálódására ill. a nyomáskiegyenlítő csappantyú nyitott állása következtében a szabadba kerülő anyag környezetszennyezést okozhat.

 

Modul II – Teljesen automatikus szűrővezérlés

Műszaki leírás

1 Csatlakozótoldat reteszelőkarral és mechanikus végálláskapcsolóval

1 Elektromos vezérlőegység (a vezérlőszekrénybe szerelve)

1 “Fehér” színű jelzőlámpa a “szelep zárva” jelzéséhez (a vezérlőszekrénybe szerelve)

 

Működés

A tartálykocsi tömlőjének a töltőcsőhöz történő csatlakoztatásakor ill. arról történő lekapcsolásakor a reteszelőkar elmozdulása egy végálláskapcsolót hoz működésbe, mely elindítja a szűrőn levő elektromotoros vibrátort. A töltési folyamatok előtti és utáni automatikus tisztítás biztosítja azt, hogy a szűrőfelületre feltapadó por ne tudjon rákeményedni a szűrő anyagára.

 

Modul III – Holttöltés Határolás

Műszaki leírás

Ez a tartozék csak a II-es modullal együtt használható ill. egy további idővezérlő egységgel (ha pneumatikus vezérlésű porszűrőt használnak).

1 Nyomáskapcsoló

1 R ½”-os hüvely

 

Működés

Ha a silón belül a töltési folyamat alatt megnő a nyomás és ez elér egy előre beállított értéket, akkor a silótetőbe épített nyomáskapcsoló jelez. Ennek hatására a szelep azonnal lezár automatikusan, a fehér színű jelzőlámpa kigyullad, jelezve “szelep zárva” és a szűrőtisztítás indul. Ennél fogva csökken a holttöltés által kiváltott hatás. Miután a tisztítási folyamat befejeződött , a szelep újra automatikusan nyit.

Pages: 1 2